پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه تهران

پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه تهران

چگونگی شکل گیری پاساژ و مجتمع تجاری و تحلیل و بررسی کامل مجتمع تجاری تیراژه تهران در 37 صفحه اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت PPT

مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 3155 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی rar
دسته بندی پاورپوینت معماری و شهرسازی

توضیحات کامل

فهرست مطالب:


تحلیل و آنالیز مجتمع تجاری تیراژه

تعریف

تاریخچه

انواع مرکز خرید

استاندارد ها و ظوابط اجرایی در مجتمع تجاری

ظوابط مربوط به تفکیک

مچتمع تجاری تیراژه

ایده طراحی

طراحی پلان

پلان طبقه اول

پلان طبقه دوم

پلان طبقه سوم

پلان زیر زمین

فضای داخلی

نمای مجموعه

سازه

تاسیسات


معرفی مجتمع تجاری در پاورپوینت تحلیل مجتمع تیراژه:

هرشبکه ای که خرید و فروش کالاها و خدمات در آن انجام پذیرد بازار نامیده می شود. بازار نباید لزوماً وجود مادی داشته و فضای مشخصی را در بر گرفته باشد. به عنوان مثال بازار معاملات سهام در سطح جهانی بازاری است که عملیات آن صرفاً از طریق شبکه مخابرات بین المللی انجام می گیرد و در مجموع جای معینی ندارد.در اقتصاد سنتی ایران بازار معمولاً مکانی مسقف بوده که در آن صنف های مختلف در راسته های خاص خود به داد و ستد اشتغال داشته اند. بدین ترتیب بازار سنتی به دلیل مرکزیتی که در امور اقتصادی و تجاری داشت خود به خود به مرکز زندگی سیاسی نیز تبدیل می شد.

ایده طراحی مجتمع تجاری تیراژه:

ایده مجتمع تجاری تیراژه برگرفته از الگوی بازارها و فضای شهری در سنت معماری کشورمان (البته در قالبی نوین و امروزی) میباشد که در ان بسیاری از مناسبات اجتماعی و فرهنگی در درون اینگونه فضاها صورت می پذیرفت. پلان مجموعه علی رغم فرم ساده آن از جذابیت و گیرایی خاصی برخوردار بوده وبا ایجاد ابهام در فضاهای جانبی و خلق منظر ها ودیدهای متنوع مراجعه کنندگان را به جستجو و کشف زوایای جدید مجتمع وا می دارد.محور قطری مجتمع تجاری ضمن ایجاد عمق فضایی بیشتر در فضای داخلی با توجه به تنوع مسیر ها وفضاهای ووید در گوشه های مجتمع تجاری سبب پیچیدگی خاصی در مجموعه شده است. این امر باعث میگردد مراجعه کنندگان وخریداران رغبت بیشتری برای گردش در فضاهای داخلی مجموعه را داشته باشند.

استانداردها و ضوابط اجرایی در پاورپوینت تحلیل مجتمع تیراژه:

  • حداقل تفکیک واحدهای تجاری درسلسله مراتب خدمات شهری به شرح زیر می باشد:
  • درمراکز خدمات محله ای حداقل دهانه (عرض)۲متر وحداقل عمق (طول)۶/۷ متر (حداقل وسعت مجاز ۲۲مترمربع)
  • درمراکز خدماتی ناحیه ای حداقل دهانه۴/۸ متر وحداقل عمق۷/۲ متر(حداقل وسعت مجاز ۲۵ مترمربع )
  • درمراکز خدماتی منطقه ای حداقل دهانه ۶متر وحدال عمق ۹/۶متر (حداقل وسعت مجاز ۵۸مترمربع)
  • درمراکز خدماتی حوزه ،شهروفراترحداقل دهانه ۷/۲ متر وحداقل عمق ۱۲متر(حداقل وسعت مجاز ۸۶مترمربع)
  • برای کلیه واحدهای تجاری  امکان بارگیری و باراندازی باید به نحوی فراهم شود که اختلالی در شبکه عبور و مرور معابر مجاور ایجاد ننماید .
  • احداث واحدهای منفرد تجاری در رده ناحیه و محله بر اساس طرح های تفضیلی فقط در مجاورت معابر درجه ۲ و درجه ۳ و خیابان های دسترسی مجاز است .
  • فروشگاه های بزرگ ، سوپر مارکت ها ، نمایشگاه های اتوموبیل
  • و موارد مشابه ، فروشگاه های  منفرد قلمداد نمی گردند و مشمول ضوابط خاصی می باشند .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود